Vi håper du blir inspirert, motivert og kanskje litt imponert!

Blogg

Nå kan vi endelig vise noen glimt fra sesong nummer 3

Kan barn lage produkter som gjør husarbeid morsomt. Kidzdesignlab tok utfordringen. Du kan glede deg til hele serien lanseres.

Stresstest av produkter

Stresstest av produkter

Produkter må stresstestes. Mens man ofte som designer tester produktet forsiktig for å være sikker på at ting ikke går i stykker og for ikke å bli skuffet, så bør man teste sine produkter hardt. Stresstest går ut på å teste produktet enda hardere enn det normalt vil. Her er eksempel på en slik stresstest - der Alldry er på vei opp Besseggen. En skikkelig fin men krevende tur opp en bratt egg til nesten 2000 meter over havet. Sekken bestod og Juli var godt fornøyd. 

Golden Sample

Det er en stor dag når Golden sample kommer inn døren. Golden sample er det første produktet som kommer før man setter igang masseproduksjon. Nå skal produktet være helt perfekt, men det er alltid mye spenning om det er blitt så bra som man håpet.

 

Hva er vanskeligst?

Hva er vanskeligst?

De fleste industridesignere tror at det vanskeligste er å designe produkter. De fleste markedsførere tror at det å lage produkter er lett, mens det å selge dem er vanskeligst. I Kidzdesignlab må designerne gjøre alt. Gjennom å følge hele prosessen får man unik innsikt i hva som er mest krevende. Til nå er erfaringen at kreativitet er svært viktig både i design-, men også i salgsprosessen. Desto flinkere man har vært med designet desto enklere går salgsprosessen. Innkjøpere liker nye produkter med sterke historier.

Hva er Kidzdesignlab?

Hva er Kidzdesignlab?

Kidzdesignlab er barn som utvikler produkter for barn. Vårt mål er at du blir inspirert, motivert og kanskje litt imponert! Vi følger designerne hele veien fra idé til lansering og hele prosessen er filmet. 

Vi starter med audition hvor alle mellom 7-13 år som vil bli invitert til å teste, brainstorme og tenke gode idéer og løsninger. Så velges noen til designere mens de andre blir tespiloter. Så starter jobben med å forstå hva som ikke fungerer, finne bedre løsninger, designe, prototype, teste, navngi, pakke inn, selge, lage markedsstrategi og PR-plan. Hele prosessen filmes for å inspirere folk i alle aldre til å skape og gi dem litt av kunnskapen som de trenger. 

Vi i Kidzdesignlab er veldig stolt at vi allerede nå er inne i vår tredje sesong og at de første produktene kommer på markedet allerede nå i slutten av juli.